Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Saturday, December 01, 2007

KFS i Botswana

Til tonerne af Lise Petersens nye CD "Bred dine nådes vinger" (kan bestilles på www.lisepetersen.dk og er juletræets uundgåelige i år) med en kop nybrygget kaffe sidder jeg og glæder mig over den forgangne aften. Jeg var med til noget så skønt og historisk som dannelsen af Botswanas gren af IFES (KFS på dansk). De har dannet en bestyrelse og vil snart søge efter den første medarbejder. For at samle penge ind, inviterede de derfor til en middag, hvor man betaler for at komme ind.

Jeg var annonceret som "speciel guest" (jo, jo...) og skulle fortælle om IFES' vision og mine erfaringer med IFES - en rigtig skøn opgave efter gode år i KFS, både som "rigtig KFS'er" og som medarbejder. Jeg viste en IFES-video fra 2003, hvor det eneste land syd for Sahara uden IFES-arbejde var Botswana. Det hul er nu lukket!

På trods af forskellige negative ting (vi var inviteret til kl. halv syv, men de kom først i gang kl. 9, og de havde et band der forvrængede lyden til ukendelighed), var det en oplevelse af de store. Der var noget pionér-stemning som når man starter noget nyt!

- SFS

Labels:

1 Comments:

Post a Comment

<< Home