Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Thursday, October 04, 2007

Karaktergivning

Så retter jeg eksamenspapirer igen, igen. Moses fra vores College stak af til Schweitz til et års studier der - en kollega, jeg vil savne rigtig meget (undtagen hans eksaminer, som jeg skal til at rette nogen af !"#%!#). Kirkehistorie er mit nye felt, så det tager noget tid at komme ind i.

Niveauet er ikke imponerende, hverken når det gælder håndskriften, det engelske sprog (ofte er der indblandet nogle Setswana ord) eller teologien. Det giver dog heldigvis lidt underholdning ind imellem. Fx fik en et spørgsmål om korsfarernes historie og svarede ved i detaljer at beskrive et fremstød fra deres egen kirke. Han slutter med vigtigheden af at kalde menneske til Guds kærlighed, så de kan blive frelst og få evigt liv. Og det kan vi jo slet ikke blive uenige om - det var bare ikke det, spørgsmålet gik ud på...

Jeg skal være færdig senest mandag hvor vi drager af til Zambias hovedstad, Lusaka. 6 dages tur, som nok skal blive spændende.

Andre nyheder: Jeg er ved at blive langhåret igen - efter Christinas vurdering en positiv udvikling...

- SFS

0 Comments:

Post a Comment

<< Home