Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Thursday, November 09, 2006

En halv dag i Botswana...

Kære dagbog

Der er ikke mange typiske dage i Botswana, men her er et eksempel på en dag:

5.30 Op - til sædvanlig tid (vi havde gæster til næsten midnat, så det var lidt tidligt i dag...). Dagen begynder tidligt, da børnene går tidligt i skole. Bibellæsning i den nye engelske version - det giver meget til sprogindlæringen, ud over at det altid er godt at læse i Guds ord!
5.45 Løbetur sammen med hunden Pichatu. Normalt løber jeg 3 km, i dag nøjedes jeg med 1... Derefter dukkert i poolen (der er allerede over 20 grader)
6.00 Rebekka og Kasper vågner og begynder at gøre klar til skole. I dag var Annika for en gangs skyld allerede vågen på det tidspunkt
6.45 Afgang for Christina, Rebekka og Kasper til Westwood. Timerne begynder 7.05. Jeg bliver hjemme med Annika og Benjamin og gør dem klar til...
7.30 ...børnehaven. I dag var jeg lige inde og høre lidt om hvad de laver. Ellers plejer jeg bare at klappe døren op, og så hopper de ud. Jeg fortsætter til...
8.00 ...Kgologano. Vi har stabsmøde i dag kl. 9.00 (det bliver så kl. 9.20) for første gang siden 15. marts! Lidt langtrukkent, men ok.
12.30 Sidder jeg og skriver weblog. Og om lidt henter jeg børnene og kører hjem og spiser frokost.

Jeg tager noget læsning med hjem. Resten af dagen står på nogle indkøb - bl.a. skal vi i dag købe ny seng (da den anden var hårdt angrebet af Bed Bugz) - heldigvis er det ikke under vores budget! Desuden får vi efter planen en aircondition til vores soveværelse i dag. Men lad os nu se
- de skulle have været der sidste onsdag...

-SFS

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home