Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Tuesday, April 01, 2008

Mange tanker og overvejelser

Kære læsere

Vi skriver for at fortælle om vores teologiske og kirkemæssige overvejelser den seneste tid. Igennem hele tiden i Botswana har vi følt et tæt og godt samarbejde med vores naboer, som er fra Mennonit-kirken i Canada. Nogle vil kende dem fra fx Amish-folket - men her er der tale om en ganske anden og mere moderne retning. I de fleste ting ligner de vores kirke, på nær barnedåb (hvor de er voksendøbere) og andre småting.

Kort fortalt har vi nu besluttet os for at konvertere til Mennonit-kirken, hvilket vil ske fra dags dato. Se mere på http://en.wikipedia.org/wiki/Mennonite eller http://www.mennonitechurch.ca/. Særligt betoningen af fred i verden og kirkens sociale ansvar har overbevist os om, at det var det rigtige. På billedet kan man se min "stall" med fredsduen på, som jeg nu har ret til at bære. Datoen for vores gendåb vil blive arrangeret en af dagene. Heldigvis vil vi dog sandsynligvis stadig kunne være medlemmer af Folkekirken - til beroligelse for dem der måtte synes at det er et stort skridt at tage.

- SFS

Labels: ,

6 Comments:

  • At 01 April, 2008 15:11, Anonymous Anonymous said…

    aprilsnar!

     
  • At 01 April, 2008 18:29, Anonymous Anonymous said…

    griner...
    he,he, den var go' - gamle Menno Simons ville være stolt!!
    Fred i verden -
    Jens

    PS. Var det fordi der var afslag
    ;-((

     
  • At 01 April, 2008 18:31, Anonymous Anonymous said…

    du har glemt slagterkitlen, gamle svinger.
    Jens

     
  • At 01 April, 2008 22:21, Anonymous Anonymous said…

    Ja, ja, når bare I stadig kan være med i folkekirken ... Peace, love and harmony! /Robert

     
  • At 02 April, 2008 11:44, Anonymous Anonymous said…

    Allerede da jeg læste ordet konvertere, tænkte jeg: "aprilsnar"... Hvis jeg tager fejl, så vil jeg dog gerne have hele historien, for den vil da vække opsigt i IMT...
    Take care... / Marie

     
  • At 02 April, 2008 12:29, Anonymous Anonymous said…

    Ha ha - den var god :D
    Håber I får et par rigtig gode uger inden I vender næsen hjemad. Jeg glæder mig meget til at se jer igen - og det bliver hyggeligt at skulle arbejde sammen sidst i juni :o)

     

Post a Comment

<< Home