Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Monday, March 26, 2007

Tilbage fra tur - og nedtaelling til loerdag

Denne weekend boed paa flere gode oplevelser, af hvilke jeg vil naevne et par stykker:

- Kasper var som naevnt til svoemmegala fredag, og fik en tredjeplads i Breast Stroke (brystsvoemning) og minsandten en foersteplads i Back Stroke (rygcrawl). Det var godt klaret af ham, for det var et gala for de bedste svoemmere i det sydlige Botswana. Og som flere laerere sagde til ham - "for et halvt aar siden kunne du jo hverken snakke engelsk eller svoemme, saa der er sket meget i det halve aar!" (Kasper mener nu at han kunne svoemme allerede i DK - og det er ogsaa rigtigt, men det giver meget at gaa til svoemning 5 gange om ugen).

- vores Kgolagano-tur var overordnet en god tur. I to faengsler moedte vi i alt 10 studenter. Vi besvarede deres spoergsmaal, bad sammen med dem og opmuntrede dem til deres studier. Stor glaede over vores besoeg, men ogsaa frustrationer. En sagde: Naar jeg kommer ud i 2020, hvad skal jeg saa bruge mine studier til? - han havde siddet der siden 1993.

Efter en game drive (saa naesehorn, zebraer, giraffer, gemsbok og mange andre antoloper m.m.), koerte vi til Palapye og holdt en kursusdag loerdag for 12 studenter. Vi var ikke selv helt tilfredse med programmet, men de var vist egentlig meget glade for det.

- ellers taeller vi dage til familien Soevndal fra DK kommer til weekenden. Det bliver rigtig godt at se dem efter 7 maaneder. Ja, og vi kan meddele interesserede folk at billetter herned er ret billige for tiden! - saa velkommen!

- denne computer er desvaerre ikke saa god, saa vi laegger stadig ikke billeder ud paa nettet. Men vi vender frygteligt tilbage med billeder, naar familien kommer herned med vores egen computer igen!

- SFS (med bistand fra fruen, som hermed har faaet sin debut paa bloggen!)

Labels: ,

2 Comments:

  • At 31 March, 2007 08:04, Blogger Unknown said…

    Velkommen hertil Christina!

    Og så blev det lørdag...

    Nu er Steen på vej for at hente familien. Når der bare går 2 mdr mellem mine familiebesøg er jeg ved at være i panik, så kan slet ikke forestille mig, hvordan det har været for jer de sidste mange måneder. Men så må gensynsglæden også være så meget større! Jeg håber, at I får nogle virkelig skønne dage sammen med hinanden.

    God påske til jer alle!

    Kærligst
    Anne (nu på vej til Påskelejr i Vejle...)

     
  • At 01 April, 2007 12:10, Blogger Søvndal on parole said…

    Hej Anne

    Så hyggeligt at høre fra dig!!! Og endda mens du var på Påskelejr. Bare jeg var med...

    Ja, jeg overraskede familien og stod i lufthavnen i Johannesburg, da de kom ud. Nu har vi sol og glad dage med familien - men det hører I snart mere om på en weblog...

    - SFS

     

Post a Comment

<< Home