Søvndal in Botswana

En side for familie, venner og bekendte - og bare interesserede - til familien Søvndal. For 2 år lærere og missionærer, bosiddende i Botswana. Familien består af Christina, Steen, Rebekka (11 år), Kasper (9 år), Annika (6 år) og Benjamin (4 år).

Saturday, February 17, 2007

Faste, fest, besøg, penge m.m.

Så er det fastetid, vel også derhjemme. Fastelavn er sikkert blevet fejret godt og grundigt på de nordlige breddegrader, men vi gjorde vort til at det også skete her.

Vi inviterede 60 børn til fest hos Dorthe og Poul - med tøndeslagning, udklædning og fastelavnsboller til alle - og poolen var åben. Skøn fest og godt humør!

I morgen er starten på et to-ugers besøg af LTC-husmor-Sonja-og-Børge (jeg kan forestille mig all-stars-LTC-eres grønne, misundelige hoveder over at vi får sådan kvalitetstid med dem). Vi begynder i kirken (Trinity church) i morgen aften hvor vi skal levere musikken til en aftensgudstjeneste, og så går det derudaf med game drive, ture rundt i Gaborone og Botswana og andet godt. Og nu vi alligevel er i det nostalgiske LTC-hjørne, bringer vi et billede af Botswanas svar på LTC, fotograferet i Lobatse - og i sin vorden, må man vel sige - men lidt er bedre end ingenting o:)...

Til slut vil vi gerne sige tusind tak for den overvældende støtte til Palapye-projektet (se sidste weblog). Vi er oppe på næsten 2.000 Pula som jeg vil tage med i næste uge. Pengene vil hjælpe rigtig mange fattige mennesker helt konkret. Hvis du ikke kom med i denne omgang, så hold lidt på pengene - der kommer måske en mulighed senere, da der er rigtig mange der har brug for hjælp!

Glædelig fastetid til alle!

- SFS

Labels: , ,

2 Comments:

  • At 18 February, 2007 17:09, Blogger Louise Jensen said…

    Steen, jeg håber ikke, det er dig, der har grundlagt denne... specielle... udgave af LTC!

    Jeg glæder mig til at se Sonja som gæsteskribent her på bloggen!

     
  • At 18 February, 2007 22:25, Blogger Søvndal on parole said…

    Hej Louise

    Nej, det eneste forhold jeg har til dette LTC, er at jeg har kørt forbi det. Men enhver kan da se store muligheder i det!

    Og jo, Sonja vil skrive undervejs. Hun skal lige øve sig lidt på tastaturet, men her er den første hilsen:

    sdf% lkjewios wdid idl3¤" 39

     

Post a Comment

<< Home